bunq rekening openen: 95%
Een bunq rekening openen is kinderspel en verloopt erg vlot. Het gehele proces neemt minder dan 5 minuten in beslag.
Aanvragen gebeurt via de app. Je hoeft enkel je mobiel, adresgegevens en ID bij de hand te hebben om van start te gaan.
Wij downloaden de bunq app vanaf de App Store en gingen meteen aan de slag.
Aanmelden voor een ‘persoonlijke rekening’ is zo gebeurd.
We werden gevraagd om naam en adres in te vullen en een ID te scannen. De fingerprint beveiliging is een mooie toevoeging en geeft een veilig gevoel.
Bij de aanmelding konden we meteen Maestro en Mastercards kaarten bestellen.
Wij kozen voor één Maestro en twee Mastercard betaalpassen.
Deze werden binnen enkele werkdagen netjes op ons thuisadres bezorgd.
Via de app moesten we de passen activeren en een pincode instellen, waarna ze klaar waren voor gebruik.
bunq kosten: 65%
Een van de grootste nadelen aan bunq is ongetwijfeld de prijs.
Het goedkoopste Easy Money plan kost €8,99 per maand. Andere gelijkaardige producten van andere bedrijven zijn een stuk goedkoper of zelfs gratis.
Bij Openbank bijvoorbeeld krijg je een gratis betaalrekening en gratis Mastercard betaalpas, zonder bijkomende kosten.
Tip: Lees hier onze uitgebreide Openbank review
Knab heeft een compleet betaalpakket met 5 betaalpassen en creditcard (optioneel) voor slechts €2,50 per maand het eerste jaar (daarna €5/maand).
bunq biedt weliswaar een heleboel extra functies aan, zoals gezamenlijke rekeningen, Dual-PIN, mogelijkheid tot koppelen van boekhoudsoftware etc.
Voor onze doeleinden vonden wij het prijsverschil echter iets te groot. Vandaar een score van 65%.
bunq functionaliteit: 85%
De uitgebreide functies van de bunq app en betaalrekening verdienen een uitmuntende score.
Wij werden ontzettend fan van de gezamenlijke rekening om groepsuitgaven te verdelen en de Dual-pin technologie om één pas aan meerdere rekeningen te koppelen.
Zo konden wij eenvoudig groeps- en privébetalingen doen met dezelfde pas, door enkel een andere pincode in te geven.
Rekeningen openen en terug sluiten verloopt vlot via de app en ook de beveiligingsinstellingen zoals kaart blokkeren, pincode veranderen of betaalverzoeken versturen werkten voor ons feilloos.
De persoonlijke bunq.me betaallink is erg handig wanneer we een betaling wensten te ontvangen op onze bunq rekening: deel de link met een contactpersoon en binnen een paar seconden is de betaling verwerkt.
Een score van 85% op functionaliteit is volgens ons dik verdiend.
bunq klantenservice: 45%
De klantenservice is het zwakste punt van bunq. Alles verloopt via de in-app chat en er is geen mogelijkheid om telefonisch contact op te nemen.
Medewerkers antwoorden (gelukkig) in het Nederlands, maar zijn vaak niet in staat een geschikte oplossing te vinden. De communicatie verloopt traag.
Mensen die hun financiële zaken op orde hebben en weinig advies nodig hebben, zullen zich voldoende geholpen voelen.
Maar klanten die extra hulp nodig hebben, zullen zich hoogstwaarschijnlijk erg teleurgesteld voelen met de magere service.
Onze ervaring met de bunq klantenservice verliep moeizaam en te traag in vergelijking met andere bedrijven.
Om die reden een score van 45%.